14 juni, 2012

Målmedveten träning

Jonas gjorde ett nytt träningsprogram till mig och Sofia som vi testade imorse och det kändes riktigt inspirerande att träna hårt och fokuserat. Nu ska jag bli stark! Jag ska göra om programmet lite så att jag hinner träna igenom hela kroppen på 60-70 minuter, vilket är ungefär vad jag har på mig om jag börjar träna vid 06.30. Två gånger i veckan är målet, så nu ser jag fram emot konstant träningsvärk de närmaste veckorna, haha. 

Fördelen med att träna tidigt på morgonen är att Olivia sover gott hela tiden

Nu har vi precis kommit hem och ätit dagens andra frukost efter att ha lämnat fina storasyster på förskolan. Jag ska vara snabb och hoppa i målarkläderna nästan direkt idag för snart kommer Thomas hit och hjälper till och målar. Yeah! Men först måste jag röja upp lite här hemma, det är ju helt galet hur snabbt det blir ett kaos av leksaker, papper och kläder i köket och vardagsrummet... Olivia har varit vaken i 1,5 timme nu så snart somnar hon igen eftersom hennes dag nog har inte riktigt börjat ännu (hon somnade vid midnatt igår så hon borde vara trött). I eftermiddag ska vi åka och hälsa på kompisar så då passar det bättre att hon är pigg och glad! Hoppas att ni får en fantastisk torsdag!

Älskade Amanda som är så duktig på att berätta om alla hennes tankar och finurligheter. Här är hon, Blöjbjörn och Blöjbjörns mamma (Herr Nilsson) på väg veckans sista förskoledag - i eftermiddag tar vi ju helg!

8 kommentarer:

  1. Oj, återigen oj! Vad hurtig du är! Ingen rast & ingen ro.. Man blir så glad av att läsa din blogg. Så himmla effektiv & endå hinner med allt annat roligt! Kram på Dig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Hur går det med att ta med vagnen upp i gymmet på IKSU? Finns det en hiss där? /Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går jättebra, det finns hissar så att man kan ta sig till alla våningsplan. Men vår resevagn och Olivia är så lätt att jag brukar bära den upp och ner för trapporna.

      Radera
  3. Va du är duktig som tar dig i väg!
    Jag längtar tills jag får träna mer effektivt, hoppas bara att tiden finns. Du är i alla fall en inspirationskälla!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Jag har tänkt ett liknande upplägg med att försöka köra genom hela kroppen på ca 60 min/2 ggr i veckan. Jag är lite nyfiken på vilken typ av övningar ni har valt ut och skulle bli jätteglad om du ville dela med dig :-)

    Trevlig helg!

    /Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kan jag göra det, jag ska bara justera det så att allt blir rätt. :) Kram

      Radera