05 juni, 2012

Han är inte bara snygg...

…han kan sy också! Jominsann, det är faktiskt sant! Jonas har sytt sovrumsgardiner till oss som man kan dra för så att gardinen sträcker sig längs hela väggen. De är sydda i mörkläggningstyg och sitter på en skena i taket, så det blev både snyggt och praktiskt. Himla skönt att kunna få det helt mörkt även på sommaren!

Jag tjuvfotade min fokuserade älskling när han sydde gardinerna i sin OnePiece :)

Det färdiga resultatet!

Det svarta gardintyget passar vår fina tavla från Fröken Form som har svart ram


Vår sköna säng med en fantastisk Tempurmadrass, nya fina sängbord från Village, vägglampor från Mio och väggordet i metall som jag gillar så mycket (men som är svårt att fota)

16 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha, i alla fall när det gäller vissa saker! :)

      Radera
  2. Vilken bra ide. Vart har ni köpt tyget ??

    SvaraRadera
    Svar
    1. På Ohlssons Tyger, men det finns även färdiga solskyddsgardiner att köpa där.

      Radera
  3. Vilken tur du har som har en sån händig äkta hälft =)
    Önskar jag hade detsamma...

    Jag måste få veta vilken typ av skena ni har i taket som gardinen sitter på! Funderar på att göra nåt liknande, men har inte hittat nån bra lösning...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en skena från Hemtex som kommer från märket Kirsch.

      Radera
  4. Haha det var fasiken inte illa :P Jättesnygg och smart ide!

    SvaraRadera
  5. Meeen vad duktig han är! Det hade jag aldrig trott :) Passade din onepiece föresten?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det kunde man inte tro! :) Ja, den passar fint! Jag köpte också en M, men jag tycker inte att den är så skön att "greja" i, helst vill jag ha den som slapparplagg.

      Radera
  6. Flink mann:)

    du jeg lurer på om du er fornøyd med Fly-lampa? Gir den godt lys? Vurderer å kjøpe den nemlig:)

    Hilsen en norsk bloggleser, som har en datter født 8/2-10:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Jag trodde att jag hade svarat på din kommentar, så jag ber om ursäkt för sent svar. Vi är jättenöjda med vår Fly-lampa. Vi bytte ut den stora glödlampan som ingick och satte i en annan så att vi kunde ha dimmer på den, så vi kan höja och sänka ljuset på den.

      Radera
  7. Vad fint! Var kan man köpa en sån där skena?

    SvaraRadera
  8. Hahaha... vilken vacker syn! Men härligt med en man som kan sy iaf :)

    SvaraRadera