17 juni, 2012

Grönt är skönt

Enligt prognosen skulle det regna i natt, men jag var så sjukt trött när vi kom hem igår att jag inte orkade gå ut och gödsla. Igår natt sov jag nämligen bara 3,5 timme och sedan var vi igång hela dagen på IKEA. Eftersom Olivia vaknade och hade krånglig mage på vägen hem, vilket nästan aldrig händer, så tog dessutom bilresan längre tid än vi planerat. Hem kom vi i alla fall och när det regnade tidigt imorse så tog jag på mig regnkläder och kastade ut gödsel. Eftersom det slutade regna efter en liten stund vattnade jag även hela gräsmattan, så nu ska det förhoppningsvis bli grönt även på vår gård. 

Jonas fick gå upp med Olivia som vaknade medan jag var ute och när jag var klar och hade sövt om henne så hann jag sova typ 15 minuter innan Amanda vaknade. Haha, livet med två barn blir inte alltid som man har tänkt sig. Men nu är vi i alla fall igång denna söndag och gräset har fått sig en omgång med näring.

Så här grön och fin var gräsmattan förra sommaren när vi hade klippt den för första gången, men efter vintern är den betydligt torrare och gulare

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, Jonas köpte ett par rosa arbetsbyxor till mig förra sommaren - så jag kan känna mig både händig och snygg när jag grejar. :)

      Radera