14 juni, 2012

Färgspill och stressad mamma

Det gick jättebra att måla idag, ända tills jag var färdig och skulle klättra ner från stegen. Då gled den lilla färghinken ur mina kletiga handskar och landade (rätt väg!) på altanens täckpapp, men det stänkte massa färg över den del av altanen som inte var täckt med papp. Jag fick torka och skura med varmt vatten och det gick rätt bra efter massa slit, men solen hade precis kikat fram bakom molnen och det var stressigt att skura bort allt innan det torkat fast. Jag blev på grund av detta sen till förskolehämtningen så jag duschade och gjorde mig i ordning i en rasande fart. 

Ikväll när mamma var här såg hon att Olivia har haft ett par trosor fastsatta i den nya klänningen hela dagen, haha. Vi har fått klänningen i present av min morbror och hans familj och jag såg aldrig de tillhörande trosorna där under. :)

Olivia var glad i sin klänning och Pippitröja, trots trosorna på magen

Vad skymtar under klänningen? Haha, ett par trosor (i Amandas storlek?)

4 kommentarer:

  1. Haha! Skönt att se att även du är mänsklig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, självklart är jag mänsklig, och framför allt sjukt klantig. Jag tappar alltid saker :)

      Radera
  2. Hahaha det var ju typ det roligaste jag hört på sistone, det om trosorna i klänningen alltså :P Hur kunde de liksom hamna där och i den storleken?! :P

    Surt med färgspill, tur du var snabb och fick bort det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag vet, klantigt och roligt! Det är väl tänkt att det ska vara underbyxor till klänningen...men de är ju alldeles för stora för Olivia. :) Ja, himla tur att det gick bort.

      Radera