15 juni, 2012

En livsviktig hälsning!

Som förälder är det extra hemskt att läsa om barn som far illa och när jag fick ett pressmeddelande från Rädda Barnen blev jag ledsen i hjärtat av det jag läste. Dåliga skördar, höjda matpriser och politiska oroligheter skakar just nu Västafrika och en miljon barn riskerar att dö av svält.

Rädda Barnen har därför startat en social mediekampanj, Livsviktiga hälsningar, för att uppmärksamma den huminitära situationen i Västafrika och självklart vill jag hjälpa till att sprida deras budskap. Med kampanjen vill Rädda Barnen att allmänheten ska skänka pengar och skicka en hälsning till inflytelserika personer för att skapa engagemang och sprida kunskap för att rädda liv. 


HÄR kan du skicka en livsviktig hälsning och HÄR kan du skänka pengar till Rädda Barnens katastroffond. För 300 kronor kan en familj med sju barn köpa mat i en hel månad - jag hoppas att det är något även ni vill hjälpa till med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar