03 juni, 2012

40-dagarsutmaningen: vecka 2 och 3

Jag har varit dålig på att uppdatera er hur det går med min utmaning. De senaste två veckorna har jag fortsatt sköta kosten bra, trots att jag har varit riktigt sötsugen emellanåt. Och jag har insett att Loka och Ramlösa är min räddning, godisråtta som jag är.

Mitt och mammas fredagsmys till Lets Dance-finalen :)

Med träningen har det dock gått sämre. Jag har i och för sig varit väldigt aktiv och målat hus, klippt gräs, krattat och städat…men på grund av tidsbrist har det bara blivit några riktiga träningspass. Förutom promenader förstås. Nu är det tre veckor kvar till midsommar, då utmaningen slutar, så NU tänker jag lägga in en högre växel!

Jag kände mig grymt peppad på att komma igång direkt så när våra trevliga gäster hade åkt hem gav jag mig därför ut på en löptur runt byn. Det var min första löpning när jag var helt själv utan barnvagn och guuud så skönt det var! Bara jag och Spotify.  Jag var dessutom riktigt bra, haha, om jag får säga det själv. Med tanke på att jag inte är någon löpare och bara har sprungit ordentligt tre gånger efter graviditeten och förlossningen så är jag jättenöjd med tempot! Nu kör vi! Är det förresten någon som är med mig?! :)

Min målsättning var 5:00-tempo totalt och jag klarade det precis med en ordentlig höjning sista biten. Hurra! På mig under löpningen hade jag de fodrade löpartightsen som jag har fått av Ina och efteråt mumsade jag i mig en Skyr-yoghurt med massa protein

12 kommentarer:

  1. Jag har tappat tråden, mitt uppe i husförsäljning och stundande tenta. Men man gör ju så gott man kan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rackarns, hoppas att du snart hittar tråden igen. Heja heja!

      Radera
  2. Linda - mamma till Trent och Ella4 juni 2012 08:36:00

    Bra jobbat Sofia!

    Har inte hakat på din utmaning men utmanade mig själv i lördags då jag körde mitt 10:e löppass för i år (dagisbaciller satte käppar i hjulen för mig januari-april).

    9 månader efter att Ella kom till världen så stod jag i startfållan till Stockholm marathon med sikte på havmaran som hade varit mitt årslängsta med 6 km.
    Vädret till trots (regn, storm och kallt som tusan) men med en vilja av stål så passerade jag mållinjen på Stadion efter 42195 m på 4 timmar och 38 minuter. Shit vad nöjd jag är :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Wow, stort GRATTS till din prestation Linda! Imponerande! :)

      Radera
  3. Härligt jobbat! Så kul med massa träningspepp! :) gillar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du blir inspirerad!

      Radera
  4. Bra jobbat! Den där yogurten måste jag testa, den verkar ha blivit poppis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Den var bra och proteinfylld, men lite sträv och syrlig i smaken. Men perfekt efter träning!

      Radera