15 maj, 2012

Populära tjejer

Under semester i Thailand har vi varit väldigt uppvaktade av thailändare och turister (framför allt asiater) eftersom vi reser med små barn. De stoppade oss för att gulla med Olivia i vagnen och var som tokiga i Amanda. Självklart tycker vi att Amanda är jättesöt, men många som såg henne reagerade precis som när vi ser typ en elefant eller något annat ovanligt djur på gatan. Varje dag var det människor som fotograferade henne (med eller utan vår tillåtelse) och frågade om de fick fotograferas tillsammans med henne. Haha, hon var som en liten cirkusartist eller en kunglighet som spatserade runt på gatorna. 

Fotografering på stranden

Olivia sade hej då till vår favorittjej på Millennium

...och välkomnades varmt när vi kom till Phuket Orchid Resort & Spa

Amanda fotograferades ofta i köpcentret Jungceylon

Som avslutning på semestern fick vi en rolig upplevelse på flygplatsen. En STORT gäng asiater mötte oss i rullgångarna och började vinka till Amanda. Jag lyckades fånga en del av ståhejet med kameran och den här filmen visar tydligt hur semestern har varit, haha. Det är himla kul att ha kvar den här filmen som minne!


11 kommentarer:

  1. Ha,ha älskar filmen! Var inget litet gäng, de brukar ju resa i flock ;) Ni ser ut att haft det helt underbart, blir ju inte mindre sugen att ta mig mot min drömresa när man ser era bilder.. Hoppas det gàr bra att komma tbx i vardsagsrytmen! Kram fràn Schweiz

    SvaraRadera
  2. hahahaha jag döööör!!! Så sjukt rolig film! Och amandas vinkning, det verkar som hon vant sig. Stjärna för tre veckor, grymt kul!

    SvaraRadera
  3. Hahah! kul film. Härliga människor alltså:)

    SvaraRadera
  4. haha! Så sjukt roligt!! :)

    SvaraRadera
  5. sofia och astrid15 maj 2012 17:15:00

    HAHAhaha vilket sjukt roligt klipp! amanda vinkar som rena rama kungligheten :)

    SvaraRadera
  6. kvällens höjdpunkt, lilla prinsessan som redan anammat drottningvinken :)

    SvaraRadera
  7. HAHAHA jag ÄLSKAR Amandas drottningvink!!

    SvaraRadera
  8. Haha oooh vad kul! Filmen är obetalbar!

    Minns när jag var liten och var i Turkiet. Tog alltid på mig morgonrock och luvan för att dom inte skulle "nypa" mig i kinden. Det var något speciellt med blonda små flickor...

    SvaraRadera
  9. När vi rest med våra barn har vi fått kommentarer om just sol/badkläderna. Verkar egentligen bara vara svenskar som skyddar sina barn så (inte heller norrmän eller andra europeer), så man blir unik på stranden. Och de ser ju lite roliga ut i sina rymddräkter! Men sen är det ju klart att blonda människor väcker uppmärksamhet överallt utomlands!

    SvaraRadera