16 maj, 2012

"Jaa mamma, de bi jätteba!"

Det är så himla roligt att följa Amandas språkutveckling! Under semestern har hon blivit duktig på att sätta ihop långa meningar och hon lär sig varje dag att uttala nya ord helt rätt (med eller utan hjälp från oss). Idag när jag pussade henne hejdå då sa jag att Olivia och jag kommer och hämtar henne lite senare idag och då fick jag till svar att det blir jättebra. Haha, vår lilla tjej börjar bli så stor!

Coola bruden i Thailand

Jag har skrivit upp några roliga och minnesvärda ord och meningar som hon har sagt och använder sig av.  Bland annat böjer hon orden ofta, fast på ett roligt sätt - tex "jag fåtte den av mamma", "titta, jag kande alldes själv!", "jag måsse ta på den andja skonen" osv. Sedan säger hon "litepite" som betyder pyttelite och "inte jättebätte" som betyder inte lika bra..."nej inte pappa smöja mej me kjäm, du ä inte jättebätte än mamma", haha. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar