31 maj, 2012

God morgon!

Jonas är hur pollenallergisk som helst just nu så han fick sovmorgon medan jag skjutsade Amanda till förskolan. Eftersom det alltid är Jonas som lämnar henne brukar det vara lite svårt att få åka därifrån de gånger som jag lämnar henne, men idag så kramade och pussade hon mig hej då och sprang in till sina kompisar utan krusiduller. Det är så roligt att Amanda gillar sin förskola!

Stora älsklingen och hans röda ögon får sova en stund till innan han ska åka till jobbet och jag ska passa på att diska undan och röja upp här hemma medan även Olivia sussar sött. Senare idag väntar förhoppningsvis lite målning av huset i vanlig ordning och sedan ska vi göra ärenden när vi har hämtat Amanda på förskolan. Hon är nämligen hur peppad som helst på att "åta till staan" och pratar hela tiden om att hon vill ha ännu en figur från Barbapapa, haha. Vi får väl se hur det blir med den saken, men vi ska hur som helst kolla på en TV till sovrummet, tyg till vardagsrumsgardiner och reklamera min laddningssladd till datorn som gick sönder i Thailand. 

Vad har ni för planer denna underbara, men dock mulna, torsdag?! :)

Gissa om Amanda gillar Åhléns leksaksavdelning?

8 kommentarer:

  1. Å, jag önskar att jag hade någon liten promille av din energi så att jag kunde få något gjort denna torsdag... =) Husmålning blir det inte... men jag ska stöka bort frukosten i alla fall. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, hoppas att du fick en bra dag i alla fall! :) Tack för din kommentar!

      Radera
  2. Det är grymt vad du är Positiv! Så härligt att läsa :)

    Tror aldrig jag läst ett klagomål här inne!

    Hoppas du får en bra dag, själv ligger jag raklång i soffan efter att mina fogar brakade ihop under blodomloppet. Har gryms problem trots att det är 2,5 år sen senaste graviditet :(... Tycker rätt synd om mig skälv faktiskt! Men visste det hade kunnat varit värre ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, tack för dina ord. Men trist att fogarna brakade ihop :( Hoppas att det snart blir bättre!

      Radera
  3. Åh shit vad hon är lik dig på den här bilden!! :D
    Hoppas ni har en härlig dag i stan :)

    SvaraRadera
  4. Försöker liksom du att måla, men har inte lika stort projekt, jag håller på att måla en lekstuga till mina 2 barn. Inne och tittar här varje dag. Gillar din positiva syn på allting, du inspirerar mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt med en lekstuga, det ser jag fram emot att bygga till barnen när de blir större :) Tack!

      Radera