23 maj, 2012

God morgon!

Nu har jag precis ätit min morgongröt och ska strax packa ner lilla älsklingen i den nya fina overallen som Olivia har fått ärva av Felicia. Jag tänker ignorera att jag är förkyld och helst skulle stanna inne, för närmast väntar en promenad till mina kusiner för att hämta en skrapa och sedan ska jag börja förbereda huset inför målningen. Igår högtryckstvättade vi klart taket och ikväll ska vi fixa det sista (tömma stuprören på skit och spruta ut ett medel på taket som förebygger att det kommer tillbaka mossa och alger), så himla skönt att ha det här projektet gjort! Nu kan vi snart börja måla huset vitt, vitt, vitt! :)

Här ser ni hur skitit taket var innan rengöringen. På bilden nere till vänster ser ni hur en tvättat platta på taknocken ser ut bredvid en som ännu inte är tvättat - ganska stor skillnad! Tusen tack för hjälpen pappa!

6 kommentarer:

  1. Hade ni inte ett nytt hus??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårt hus är från 1989 och har flyttats hit från en annan ort. Det är totalrenoverat på plats och alla system är utbytta, så det är bara själva stommen som är gammal. Invändigt är allt nytt. Taket var inte utbytt så det var gamla takpannor som nu är rengjorda.

      Radera
  2. Låter spännande... Är det stor prisskillnad på nybygge & flytt+ totalrenovering? Var har ni fraktat det från?
    /Älskar hus!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var inte vi som flyttade huset utan vi köpte det färdigt. Det var en man som köpte det och flyttade hit det till den här tomten. Så jag vet inte vad det kostar..

      Radera
  3. Wow vilken skillnad!! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. sofia och astrid23 maj 2012 22:00:00

    vad fint det blev! ni är så himla duktiga :)

    SvaraRadera