23 maj, 2012

Glassbilen!

Nu har Amanda somnat efter en trevlig dag. Efter förskolan bjöd vi min mamma på eftermiddagsfika och när hon hade gått tillbaka till sig så kom Anette, Felicia och Hugo på besök. Vi bjöd dem på middag och lagom till att vi hade diskat undan kom glassbilen körandes utanför huset. Sedan vi flyttade hit har vi inte handlat av glassbilen så Amanda tyckte att det var jättespännande att köpa glass från den. Tjejerna fick dessutom varsin plastglassbil som de lekte med tills det var dags att gå och sova. 

Nu kommer den!
 
Vi köpte isglassar och en variant av Magnum Mandel


Fascinerade små tjejer med varsin Alfons i handen

Strax ska nog även Olivia somna för natten så jag ska gå ut i kvällssolen och fortsätta skrapa på huset. Jag började i förmiddags efter min promenad och skrapade fram tills att min mamma (som var ledig idag) bjöd på lunch. Sedan hann jag i princip bara söva Olivia innan det var dags att hämta lillskruttan på förskolan så det är bäst jag passar på nu när älsklingarna sover. Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Varför skrapar ni huset??? Har inte ni nyss byggt det??? /zeke

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du skriver om glassbilen, den körde förbi utanför oss igår med när vi var ute och lekte. Mika hade aldrig sett glassbilen förut så vi bestämde lite snabbt att vi skulle köpa lite glass. Herre gud man kände sig verkligen som 10år igen :P Mika fick också en miniglassbil. Vilket oljud, 7000 gånger ska den viss funka innan den lägger av :P

    SvaraRadera