17 maj, 2012

Fixardag

Idag har vi, med min mammas fina hjälp, både umgåtts och varit riktigt effektiva. Garaget har fått sig en upprensning, vi har storhandlat och påbörjat takstädningen. Tyvärr räckte det inte att spraya på rengöringsmedlet och sedan spola av taket utan det krävs att vi antingen skrubbar tegelpannorna med en borste eller spolar dem med högtryckstvätt. Det blir med andra ord ett mer omfattande projekt än vi hade tänkt oss, men eftersom vi verkligen vill fräscha upp taket är det bara att bita i. Nästa vecka tänkte jag nämligen börja måla vårt hus vitt (det är ljusgrått idag) så det vore skönt att fixa taket i helgen.

Jag var på Maxi själv med två vakna barn (Olivia blinkar på bilden) och det gick riktigt smidigt, ingen av barnen gnällde det minsta och jag handlade för 1400 kr lätt som en plätt! :)

6 kommentarer:

  1. Dricker ni mycket LOKA eller? ;) haha! Hoppas på bra målar-väder framöver för er! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ÄLSKAR Loka! :) Tack snälla! Kram

      Radera
  2. Men jisses, är du wonderwomen eller vadå?! Vi orkar knappt åka och handla med 1 barn liksom haha! ;-) Blir lätt stressad och handlar helst utan dom, men det går ju såklart inte alltid. Du var riktigt bra på att fylla vagnen trots babyskyddet måste jag säga, jag tycker annars att man inte får plats med så mycket eftersom babyskyddet tar upp hela vagnen, men det gäller väl att lägga rätt he he ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nejdå. Men jag såg till att Olivia hade ätit och att Amanda höll sig sysselsatt med olika saker under tiden. :) Om man packar rätt så rymmer man hur mycket som helst i vagnen trots babyskyddet! :)

      Radera
  3. Älskar inlägg som har med ekonomi att göra. Hur mycket skulle du säga att ert matkonto ökat dels från två vuxna - två vuxna och ett barn + från två vuxna och ett barn - två vuxna och två barn.

    Jag älskar kalkyler och håller just nu på att titta på hur många dagar i veckan jag ska ta ut så jag förhör alla i min närhet och även på nätet om allt som har med ekonomi att göra B-)

    PS. Du behöver absolut inte svara om du känner att det är för privat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska svara på dina frågor. Vi har inte en exakt matbudget och det varierar jättemycket mellan månaderna. Olivia har ju inte börjat äta någonting ännu eftersom jag helammar henne fortfarande så än så länge är vi ju egentligen bara två vuxna och ett barn. Men som sagt, jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Lycka till!

      Radera