20 maj, 2012

40-dagarsutmaningen: Vecka 1

Första veckan på min 40-dagarsutmaning har nu gått och jag känner mig inte helt nöjd. Det har inte blivit lika många träningspass som jag hade tänkt, men nu har jag i alla fall kommit in i bättre rutiner och det kan ju bli ännu bättre inför nästa vecka. Jag känner mig peppad på att fortsätta! Hur går det för er!?

Veckans träning bestod av två gympass, två promenader, lite magövningar hemma och ett pass löpbandsintervaller. Maten har jag skött bra och jag känner mig redan tightare i kroppen (när vi kom hem från Thailand var jag i mycket sämre form än när vi åkte på grund av att jag åt så otroligt mycket godis och skit under semestern). Nu kör vi!

Veckans bästa pass var utan tvekan 90-sekundersintervallerna på löpband med Sofia. Här sitter jag, typ helt död, när passet precis är klart och den känslan man har då är så otroligt skön!

3 kommentarer:

  1. Hur fungerar 90-sekundersintervaller?

    /Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Först värmer du upp och sedan stänger du av löpbandet. Sätt sedan på det igen (utan att stå på) och tryck snabbt upp till önskad nivå (jag kör på 15,0). När det har gått 30 sekunder börjar du springa och så springer du i 90 sekunder, vilar 30 sek, springer 90 sek, vilar 30 sek osv. Efter 20 minuter har du sprungit 10 stycken och är färdig!

      Radera
  2. Okej! Tack för tipset! Jag har bara kört Tabata-intervaller tidigare, alltså 20, vila 10 gånger 8 i några olika varianter. Kan vara kul(?) att testa nåt annat också! :)

    SvaraRadera