01 oktober, 2011

Oktober!

Idag har vi gått in i en ny månad och det känns härligt att vi har gjort det med sol och underbar värme. Detta är månaden då första snön mycket väl kan komma till oss här i Norrland så det är bara att njuta så länge det varar. September var verkligen en kass månad för mig när det kommer till träning och energi så jag ska se till att ta nya tag från och med på måndag. För att orka med det tempo som jag vill hålla i vardagen är det viktigt för mig att träna för det blir bara en ond cirkel med trötthet och alldeles för mycket socker som resultat om jag inte gör det. Plus att jag inte mår bättre av en kropp som känns orkeslös, slapp och ur form (även om man självklart får räkna med till exempel viktuppgång när man är gravid, men det går ändå att påverka känslan i kroppen).

Jag peppas av känslan som jag hade efter detta träningspass i våras, då jag hade sprungit på löpband och överträffat mina egna förväntningar. Endorfiner och lycka - välkomna tillbaka!

Igår kväll gjorde jag i ordning ett träningsprogram som jag hoppas kommer att fungera med arbetstider, busstider, förskoletider och annat som ska hinnas med i vardagen. Jag har tänkt hinna med två spinningpass, ett indoorwalkingpass och två korta gympass varje vecka. :) Det kommer att bli tidiga morgnar (ibland tidigt jobb och ibland tidig träning), korta luncher och fullspäckade dagar - men eftersom jag får extra energi från träningen tror jag att det kommer att gå bra. Jag är peppad och hoppfull!

4 kommentarer:

  1. Härligt! Hoppas vi ses på Iksu då! :)

    SvaraRadera
  2. Jag säger detsamma! Man kan inte undvika att gå upp i vikt under grav, men precis som du säger, så kan man påverka känslan! Och jag mådde så dåligt när jag inte kunde träna under min förra grav, när man är van att träna och röra på sig så mycket. Jag är så glad att jag orkar det denna gången! Och visst får man mer energi och det behöver man verkligen nu, när man är gravid och har en bebis till hemma:)

    SvaraRadera
  3. Melanie: Härligt att du har samma inställning! Kör hårt! :)

    SvaraRadera