06 oktober, 2011

Lillasysters namn?

Att välja namn till ett syskon tycker jag är betydligt svårare än att välja namn till sitt första barn. Vi har några kandidater som känns lovande, men har inte med säkerhet bestämt vad vår älskade lillasyster ska heta. Det är viktigt för oss att det är ett namn som vi tycker passar bra tillsammans med Amanda och vårt efternamn Ahlehjelm, samtidigt som man ju har massa åsikter om vilka namn som är fina och som känns rätt. Jag fick några förslag i en kommentar (Vilja, Viola, Saga, Tindra, Emmy, Rita, Rut och Stina) och ingen av dessa namn finns än så länge med på vår topplista. Är det någon annan som har några bra förslag? :)


11 kommentarer:

  1. Men ååh, det är en lilasyster i magen :-) Vad härligt! Jaa..namnförslag då.. Amanda och Alice går ju fint ihop! Eller kanske Amanda och Julia..nä gud så svårt det är med namn!

    Ni kommer nog på något fint som passar.

    SvaraRadera
  2. Zalina - Olivias mamma7 okt. 2011 06:32:00

    Amanda och Alva kanske!

    SvaraRadera
  3. Hade jag fått en tjej nu så skulle hon få namnet My. Gillar även Alva, Ingrid. Liv och Alice men Alice blir kanske lite svårt :)

    Klurigt med namn! Ted var både en Joel och Nils innan det till slut blev Ted vilket passar honom väldigt bra. Kanske måste se lillan innan ni kan bestämma namn?/Pernilla

    SvaraRadera
  4. Anine, Alina, Lovisa, Lo, Louise, Alice, Agnes, Alicia, Alli, Altea, Andrea, Madeleine, Maja, Miranda.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker Felicia och Evelina passar bra ihop med Amanda och ert efternamn :)!

    SvaraRadera
  6. Elvira,Ellen,Hilma,Heidi,Ines,isabelle,Cecilia...

    SvaraRadera
  7. ååå så roligt att välja namn...kan tänka mig att det är lite klurigare att välja ett namn på bebis nr 2, eftersom man gärna vill att det ska passa fint till de andra namnen och så ska det ju vara något man kan enas om med..;) Jag tycker att Amanda och Lovisa skulle gå fint i hopp som ett riktigt syskon radarpar..:)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag tycker faktiskt att Towe och Ally passar hyffsat till både Amanda och till erat efternamn

    SvaraRadera
  9. Tycker det är så svårt att ge barnen namn! Vi hade flera förslag på vår lillebror, men det blev ändå något helt annat.

    Mitt favoritnamn(flicka) just nu är helt klart Irma.

    SvaraRadera
  10. Evelina var ett jättebra förslag från Jeanettte!

    Annars Ingrid Ahlehjelm kanske?

    SvaraRadera