27 september, 2011

Wordfeud

Eftersom jag kände mig förkyld och eländig (okej, kanske var jag mest trött) när jag vaknade av att Amanda ville ha välling vid 05:13 valde jag att ställa fram klockan en timme och kliva upp 06.30 istället. Bussen som jag nu sitter på tar längre tid än vanligt eftersom den hämtar upp många skolungdomar och de som börjar jobba kl 8, men jag hinner ändå med dagens planering på jobbet. Tills vidare får jag fördriva tiden med att blogga och spela Wordfeud (åksjukan har avtagit lite, så nu blir jag inte superillamående direkt jag släpper fokus på vägen).

När jag pluggade på universitetet spelade jag Betapet på Internet några gånger men insåg snabbt att jag inte hade tid för det, eftersom man ju blir helt fast vid datorn! Nu finns det roliga spelet Alfapet som appen Wordfeud och det passar perfekt att man kan spela mot sina kompisar när det passar. På bussen, när man väntar på någon, i köer, på toaletten osv. Perfekt och hur kul som helst! :)

På tal om Wordfeud hittade jag den här bilden på en blogg,
haha, det var den sjukaste poängen jag har sett!

4 kommentarer:

  1. Haha, wordfeud är underbart!

    Om du vill ha fler personer att spela mot får du gärna lägga till mig, Maritten :)

    Hoppas du får en underbar dag!

    SvaraRadera
  2. Hahaha det var sjukt! Älska wordfeud.

    SvaraRadera
  3. Martin Johansson28 okt. 2011 22:13:00

    Det har kommit en skitbra app till android market! Wordfeud Mastermind heter den. Den gör allt automatisk genom att hämta informationen från ditt wordfeudkonto. Hittar alla ord på alla språk och stöder random boards. Jag har spelat massa spel på svenska redan och vunnit alla. :)
    Dessutom har jag provat ett fåtal spel på andra språk och där verkar jag vinna alla hittills.

    Länk: market.android.com/details?id=se.ballefjongberga.wfmm

    SvaraRadera
  4. Martin: Det är ju bra, om man vill fuska. Och det vill inte jag för det tycker jag förstör hela grejen med spelet.

    SvaraRadera