06 september, 2011

Vardagen är igång

Imorse tog jag bussen till stan redan kl 06.15 så nu när det är lunch känns det som att dagen snart är slut. :) För att Amanda ska få kortare dagar på förskolan har vi bestämt att Jonas lämnar henne så sent han kan (idag kl 08.45) och jag börjar jobba tidigt så att jag kan hämta henne vid 15.45. Eftersom jag kom hem först när Amanda redan sov igår kväll och åkte innan hon hade hunnit vakna ska det bli jätteroligt att hämta henne på förskolan idag! Älskade lillskrutt, som jag har saknat dig!

När man har saknat sin mamma i en hel vecka är det klart att man får en present! Jag köpte nyss Amandas favorit-Teletubbie Poo på Lekia och det var den sista de hade kvar. Vilken tur alltså, eftersom jag kollade på alla leksaksbutiker som jag hittade i Stockholm! :)

3 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att du fick tag i en liten Poo till Amanda! Tänk så glad hon ska bli :)

    SvaraRadera
  2. ja nu har vardagen dragit igång här också. ett nytt skede i livet med lämningar och hämtningar. :) jobbar ni heltid båda två? vi har valt att min sambo gått ned till 80% nu i höst, sen får vi se hur det blir nästa år. :)

    SvaraRadera
  3. Sara: Verkligen, Amanda blev glad! Tur det! :)

    lina: Ja, det är en stor omställning! Vi jobbar heltid båda två och det ska nog gå bra eftersom det är en rätt så kort tid. I februari ska ju jag vara föräldraledig igen. Och däremellan är det jul! :)

    SvaraRadera