15 september, 2011

Tutte!

Igår när Stella och Anna var på besök blev Amanda så himla sugen på Stellas tutte/napp så jag tog fram en tutte som vi ännu inte öppnat förpackningen på. Hihi, det var så ovanligt att se henne med en tutte i munnen! Hon var skitnöjd och gick omkring och sa "tutte" och skrattade. :) Jag försökte fota våra sötisar men det var lättare sagt än gjort.

Amanda använde bara tutte när hon var ca 2 månader och slutade sedan lika fort. Det är ju smidigt med tutte eftersom det ofta lugnar en trött och grinig liten krabat, men samtidigt är det rätt skönt att vi slipper den också. Hon har ju till exempel aldrig vaknat på natten för att hon tappat tutten.

Amanda och jag på innebandymatch i mars 2010

Nu har jag lunch och ska kila iväg för att hämta vår bil, som jag behöver på ett möte i eftermiddag. Tjingeling!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag hittade till din blogg när jag letade efter "Kille eller tjej" bilder på google. Fann en bild där som du använt när ni skulle berätta kön på eran bebis. Hoppas det inte är din egen bild, isf får du säga till så tar jag bort den från inlägget!

    Vilken fin sida du har och grattis till bebisen i magen! Vi fick en dotter i augusti -10 och väntar nu vårat andra barn som ska komma i mars:) Dig tänker jag fortsätta följa!

    SvaraRadera
  2. Viggo har alltid haft tutte/napp men vi har faktiskt aldrig behövt kliva upp och stoppa in den:) han har den när han ska sova och en stund när han somnat, sen tappar/spottar han ut den. Ibland plockar han upp den själv i sömnen och stoppar in den ;)

    SvaraRadera