14 september, 2011

Träning och prioriteringar

God morgon! Jag läser flera träningsbloggar och har vänner som är flitiga på att träna i olika former. Själv är jag sjukt peppad på att träna just nu (anpassat efter min graviditet givetvis), men tiden på vardagarna är så himla knapp. Den här veckan jobbar Jonas sent varje dag så då Amanda har somnat är det svårt att kunna träna. Jag kliver upp redan 05.30 varje morgon och att hinna träna innan det känns lite magstarkt. Jag skulle självklart kunna morgonträna och börja jobba en timme senare, men eftersom jag samtidigt måste få ihop mina timmar på jobbet skulle det innebära att Amanda får längre dagar på förskolan. Detta är självklart små problem i det stora hela, men jag måste klura på en lösning som innebär träning för mig ca 2 dagar i veckan i alla fall. För jag mår bra av att träna!

Katrin Zytomierska är inspirerande! Kolla in hennes blogg!

6 kommentarer:

  1. halå tips från mej är att köpa hem en kettlebell eller TRX band. :-) Eller för all del en billig spinningcykel. Finns ju hur mycket roligt som helst som du kan göra hemma när Amanda har somnat. :-) Fast du har äkert redan tänkt den möjligheten.

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Jag kollade in K´s blogg snabbt härom dagen och vart än mer peppad!

    SvaraRadera
  3. Jag tipsar också om TRX:en! Jag har kört den från dag 1 jag kom ner till Sydsudan, och jag fortsätter verligen imponeras av hur bra hemmaträning verkligen kan vara! Jag får fortfarande grym träningsvärk, och som Carro skrev, kanske går det att göra då Amanda har somnat? Eller för all del om hon nån gång roar sej själv, jag är inte så bra på det där med barn så jag vet inte i vilken ålder dom brukar göra det:) Om du kan TRX:a medan hon leker, tittar på film, eller ja, du kan nog hennes aktivteter bättre än vad jag kan;) Eller så slår du till på P90X, där får du verkligen allting serverat, och en grym träningsvärk dessutom:) fast det kanske är lite tråkigt då det måste anpassas efter graviditeten:) Du vet juh såklart redan detta, men allting går om man vill:) kram påre!

    SvaraRadera
  4. Katrin är verkligen grymt duktig som fått den där formen. Hon är verkligen inspirerande :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tips, ska fundera på om jag ska införskaffa någonting så att jag kan träna här hemma. Men helst vill jag gå på gymmet, på spinning och löpträna ute. :)

    SvaraRadera
  6. Jag håller med dig! Under min förra grav mådde jag så dåligt så jag kunde inte träna alls. Vilket var jättejobbigt, för jag älskar att träna annars! Denna gången la sig illamåendet tidigare, runt vecka 10-11, och jag är lite piggare i kroppen för det mesta. Så nu hoppas jag kunna träna så länge som möjligt. Men ja, med en man som jobbar sent och med en 1-åring hemma, så är det svårt att f¨å till ibland som sagt. Mycket promenader blir det och minst 2 pass på friskis/vecka. Det är jag nöjd med och allt utöver det är bonus :)
    Heja oss!

    SvaraRadera