30 september, 2011

Totte!

Amanda har fått en ny film av Jonas, nämligen klassikern Totte! Jag måste säga att jag är imponerad över hur pedagogisk den här gamla godingen från 1973 är. Amanda tittar fascinerat på när Totte i lugn takt badar, klär på sig, bakar, går till doktorn osv och hon får lära sig massa nya ord, motsatser och känslor. 


Amanda tycker att det är skönt att vila ögonen på en pedagofisk film i väntan på middagen

Jag ser verkligen fram emot att se till exempel Astrid Lindgrens fina filmer tillsammans med Amanda, men så länge hon är nöjd med denna typ av lärorika filmer är det ju bara bra. När Jonas ändå beställde denna film köpte han även Emma, som innehåller alla sagor om Emma av samma författare. Den kan vi ta fram lite längre fram, vilket passar bra eftersom ett av avsnitten heter "Emma och lillebror" och handlar om syskon. :)

3 kommentarer:

  1. Vart ifrån har Jonas beställt dom filmerna? Skulle vilja ha dom vi med :) Kram!

    ps. nu är det officiellt.

    SvaraRadera
  2. busfamiljen: Han har beställt dem från cdon.com, endast 99 kr! Vad roligt, då får jag ännu en gång säga GRATTIS! :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh tack för tipset! Totte är ju jättebra!
    Nu har jag beställt den till Noah i julklapp (att hitta på julklappar/födelsedagspresenter till småsyskonen är iiiinte lätt kan jag lova!). Sen blev det även "Beppes godnattstund" till Tyra. Snacka om nostalgi! :)

    SvaraRadera