30 september, 2011

Testar Blogger

Så här mitt under fredagsmyset framför Idol passar jag på att testa en ny bloggapp. Jag tycker tyvärr inte att den verkar lika smidig när det gäller att redigera text, bilder och bildtexter som BlogBooster (som då istället har problemet att programmet hänger sig hela tiden så att allt försvinner), men vi får se hur resultatet blir när jag publicerar detta inlägg via Blogger.

Sötskrutt som sov gott i bilen i somras 

Jag valde en bild på vår sovande dotter i bilen för att samtidigt berätta att Amanda har sovit en timme på förskolan efter ihärdiga sövningsförsök från personalen idag. :) Tack till er som kommentar kring dagsovandet i tidigare inlägg, det verkar ju som att även Amanda är redo att skippa dagssömnen emellanåt precis som era barn. Hon liknar nog mig när det gäller både stor hunger och litet sömnbehov!

Utvärdering: Blogger är gratis, enkelt och otroligt smidigt - men tyvärr saknas möjlighet att välja placering av bilden i texten (bilderna hamnar direkt under all text, i detta inlägg har jag flyttat bilden i efterhand) och man kan inte heller skriva bildtexter när man bloggar on the go. Så här såg det ut innan jag efterredigerade: 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar