27 september, 2011

Snygg design till hungriga barn

Två dagar i veckan hämtar jag Amanda lite senare på förskolan och vi är då inte hemma förrän strax efter klockan 17. Då är både jag och Amanda hungriga så att börja laga avancerad mat känns bara jobbigt. Vi satsar då på infrysta matlådor alternativt någonting snabbfixat som till exempel korv med makaroner, blodpudding, uppstekt palt eller köttbullar och mos. Idag blev det kycklingpasta med saffran och tomat som blev över från fredagsmiddagen. Snabbt och supergott!

Amanda har börjat äta mycket bättre den senaste tiden och det är glädjande att höra att hon för det mesta äter bra även på förskolan. Här hemma är det hög tid att uppdatera hennes servis med större tallrikar än småskålarna från IKEA som vi har haft sedan hon fick börja med smakportioner. Jag hittade denna supersnygga barnservis från Menu på inredningssidan LevHemma och jag blev riktigt sugen på att klicka hem den.



Man kan använda den ena tallriken som lock till den andra tallriken, så himla smart!

1 kommentar:

  1. Den där servisen var ju ursöt! Den måste jag nog också klicka hem! Tack för tipset!

    SvaraRadera