05 september, 2011

Snart hemma!


Jag saknar vårt fina vardagsrum, men framför allt alla underbara människor som brukar vara där

Nu sitter vi vid gaten efter en trevlig långhelg och det ska bli riktigt skönt att komma hem. Jag saknar framför allt min älskade familj, vårt hus och vår sköna säng. Imorgon drar vardagen igång på allvar med jobb och förskola för hela familjen, det ska bli spännande! Jag hoppas att vi kan få till en smidig vardag där både jag och Jonas hinner träna och samtidigt få kvalitetstid med Amanda. Lillstumpan är nu färdiginskolad och hon hade varit ledsen när Jonas lämnade henne i morse, men även varit ledsen när hon var tvungen att åka hem. Förhoppningsvis är det ett gott tecken på att hon trivs på sin förskola. :)

3 kommentarer:

  1. Jag tror faktiskt att hon trivs jättebra på förskolan varför hon är ledsen när hon ska gå hem också.

    Kram till hela familjen

    SvaraRadera
  2. Tycker Amanda verkar ha trivts bra från första stund på förskolan :) sen att barn ibland är lite griniga vid lämning är väl fullt normalt..tycker då jag iaf! :)

    Skönt att komma hem igen! Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det skönt att vara borta och få en massa egentid, men oj så underbart det är att komma hem sen också :)

    Noah gråter varje morgon när vi lämnar honom på förskolan och det gör många barn på mitt jobb också. Vissa gråter periodvis, andra gråter alltid oavsett hur många år dom varit där. Gråten beror ju dock inte på att dom vantrivs på något sätt, utan bara på att dom såklart inte vill att mamma och pappa ska gå.

    Dessutom är det inte ovanligt med ett litet "bakslag" ett tag efter en lyckad inskolning. Då kommer liksom verkligheten ikapp barnet och han/hon förstår på allvar att mamma och pappa faktiskt ska vara någon annanstans på dagarna. Inte så himla roligt när man är liten. Men det brukar gå över ganska snabbt igen som tur är :)

    SvaraRadera