25 september, 2011

Ringar på vift


Igår lade jag ifrån mig mina ringar på vardagsrumsbordet och innan jag hann reagera hade Amanda tagit dem. Jag kollade lite snabbt där hon hade varit men kunde inte hitta dem. Efter att ha sökt lite mer noggrannt i dagens dagsljus återstod bara den angenäma uppgiften att söka igenom gårdagens soppåse som redan låg i soptunnan. Jonas fullföljde sitt uppdrag med bravur och hittade mina ringar i botten av påsen bland bajsblöjor och potatisskal. :) Att sätta barnlås under diskbänken känns nu rätt angeläget!

4 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni hittade ringarna. Låter som en bra idé att sätta spärr i skåpen.
    Ha en skön söndag.....

    SvaraRadera
  2. Kan du skicka hit Jonas och hitta mina ringar med... Har inte haft dom på hela sommaren och nu är dom som bortblåsta...

    SvaraRadera
  3. Kristina: Ja, verkligen tur! Nu sitter det spärrar till skåpen :)

    Pernilla: Jonas hälsar att han är rätt fullbokad med liknande uppdrag under den här hösten :) Trist att dina ringar är borta, hoppas att de kommer åter!

    SvaraRadera
  4. Tur för mig att jag hittat dom! Hade ju varit så ordentlig och lagt dom så fint i badrumsskåpet...inte första stället jag letat på mao!

    SvaraRadera