08 september, 2011

Myskväll

För tredje dagen i rad har det gått strålande för Amanda på förskolan och det värmer mitt mammahjärta. Hon verkar gilla både personalen och alla kompisar (som hon gärna pratar om när hon kommit hem) så det känns jättebra. När jag hade hämtat duktiga förskoletjejen åkte vi hem och lagade mat, läste, åt fiskbullar med potatis och rivna morötter, busade och badade tillsammans. Jag njöt av hennes glada sällskap och tänkte att man måste vara rädd om de få timmar man får med sin lilla älskling på kvällen (vi hämtar Amanda 15.35 eller 16.45 på förskolan och hon somnar vid 20).

Amanda älskar fiskbullar och åt 9 stycken med god aptit till middag

En badsugen sötskrutt tidigare ikväll

När vi hade badat klart kom mamma förbi för att se på sitt hus så vi bjöd in henne på lite bus, mys och fika. Då Amanda hade somnat (vi lägger henne fortfarande bara i sin säng, ibland med en bok som hon kan läsa en stund i, och går ut direkt så det är verkligen smidigt) kollade mamma och jag på tisdagens Idolavsnitt. Jag ÄLSKAR att Idol har börjat igen, det ger glädje och mysiga fredagskvällar åt hösten! Närmast väntar sängen för en trött första-veckan-som-jag-jobbar-jurist, trots att Jonas ännu inte har kommit hem från sin innebandydömning. Natti!

2 kommentarer:

  1. Men så konstigt att du inte kan se mina lösenords skyddade inlägg, undra om det är fler som har problem med det?! Jag har som reagerat på det senaste att det blivit färre & färre besök och därmed kommentarer =/
    Kanske får ta och byta lösenord igen.

    Med jobbet vet jag bara att det ligger ute internt just nu och jag hoppas fortfarande på ett positivt samtal. Men det ser inte direkt ljust ut på arbetsmarknaden nu, och varannan helg jobb täcker inte många utgifter direkt ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att det funkar bra! Tur att du snart ska vara hemma igen så du får lite mer tid med henne! Dom är ju bara små en gång (klassiskt uttryck)! Trevlig helg!

    SvaraRadera