16 september, 2011

Garderobsrensning och fredagsmys

Ikväll har jag lekt med Amanda och när vi var i hennes rum passade jag på att rensa ut en stor hög med för små kläder från garderoben (bland annat allt i storlek 74). Hon har fått sig en del nya kläder inför förskolestarten och idag kompletterade jag garderoben med ca 10 plagg, efter uppmaning av Jonas som klär henne så fint varje morgon. Jag handlar i storlek 86 till henne och det är fortfarande lite stort så att hon har att växa i. De plagg som jag har köpt i storlek 86/92 på barnavdelningen får vänta ett tag för de är i största laget. 

Amanda somnade för en timme sedan och efter att ha plockat undan efter virvelvinden (som snart blir 20 månader!) kröp jag upp i soffan och påbörjade fredagsmyset. Jonas ser på DM-finalen mellan Dalen-IKSU just nu och jag hade också gärna velat den, men kände mig trött efter arbetsveckan och hade inte tillgång till någon bil (plus att Amanda i sådana fall hade behövt sova i vagnen). Så, det blev en lugn myskväll här i soffan istället. Jag älskar fredagar! :)

Denna myshörna lockade mer än Gammliahallen ikväll

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en mysig kväll! Kram

    SvaraRadera
  2. här har vi rensat ut 86:or och bunkrat upp med 92:or även fast de är liiite stora fortfarande. :)
    hoppas ni har en härlig helg!

    SvaraRadera
  3. Sofia Ahlehjelm20 sep. 2011 06:55:00

    Amanda: Tack! :) Kram

    lina: Tänk att det kan vara så stor skillnad på små killar och tjejer. :) Kram på er!

    SvaraRadera