16 september, 2011

Frisk luft och trevliga vänner!

Idag är det soligt och fint här i Umeå, äntligen! Sedan förra helgen har det varit riktigt skitväder så jag hoppas att det härliga håller i sig även imorgon och på söndag. Förra helgen var lördagen strålande och jag åkte då helt spontant till Tavelsjö tillsammans med Ina, Elin och Linda. Jonas skulle döma innebandymatch så Amanda fick åka till min mamma och leka med henne och mina småkusiner, vilket hon ju älskar. Vi packade matsäck, snörde på oss sköna skor och åkte iväg så snabbt vi kunde för att njuta så mycket som möjligt av den underbara dagen.

När vi kom fram kollade vi vilka vägar man kunde ta upp på berget

Den vägen vi valde gick igenom varierad terräng och det var ca 4 km vandring till toppen

Vi såg en orm och fick gå över stock och sten som riktiga friluftsmänniskor :)

När vi kom fram gjorde vi parisare och åt frukt
  
Den vackra, norrländska naturen!

 Vi hade tre ryggsäckar och eftersom jag redan bar på extra tyngd slapp jag bära :) 

Linda och jag med våra nygrillade parisare

 Elin och Ina drack kaffe i flaska :)

Efter maten promenerade vi tillbaka igen och åkte hemåt. Vi hade tur med vädret för precis när vi skulle gå hem började solen försvinna bakom molnen. Tack för en supermysig dag kära vänner!

Så här roligt hade Amanda under tiden jag var borta, så det gick inte någon nöd på henne i sällskap av världens bästa mormor! :)

Moa, Amanda, Johan, Alice, André och min mamma Annika på studsmattan i lördags

Nu har micron i lunchrummet precis plingat så jag ska ta och äta min mat innan jag avslutar arbetsveckan med ett flertal telefonsamtal och dokument som ska skickas iväg. Jag längtar efter att hämta Amanda, promenera hem och ha fredagsmyyys tillsammans med henne! :)


3 kommentarer:

  1. Gud vad härligt! Sånt älskar vi, att vara ute och vandra och grilla i skogen! Vi är riktiga friluftsnördar:) KOm rätt nyss hem efter 1 vecka i fjällen med vår 1åring - häftig upplevelse måste jag säga och väldigt smidigt att tälta och vandra än vad många tror med bebis :)

    SvaraRadera
  2. Sofia Ahlehjelm20 sep. 2011 06:53:00

    Melanie: Vad roligt att ni har varit i fjällen, det är verkligen kul att göra saker "fast" man har barn! :)

    SvaraRadera
  3. Ja som att tälta med en 1åring :) Alla bara "va? ska moa med?!?!?!". Men herregud...självklart ska hon med liksom haha. Folk är allt roliga ;)

    SvaraRadera