23 september, 2011

En välkommen hyresgäst

Jag fick en fråga om jag kan känna bebisen i magen ännu och de senaste två veckorna har jag känt mer och mer aktiviteter. Från början var det inte lika lätt att urskilja rörelserna men numera får jag tydliga sparkar emellanåt. Det är så himla häftigt! Förra graviditeten var det givetvis också en fantastisk upplevelse, men nu när jag vet vad som väntar och är medveten om den starka kärleken som man känner till sitt barn känns det otroligt fascinerande. Tänk att det är vårt barn som bor och växer till sig i mina mage.

En trött mama som är hes och har ont i halsen idag, men är glad ändå eftersom det är fredag!

Ytterligare en bild på lillhjärtat från gårdagens RUL

Jag passade på att fota magen när jag var på toaletten under förmiddagen :)

Jag ser så mycket fram emot att träffa vårt älskade lillhjärta! Det är många som är nyfikna på om det är en kille eller en tjej och om jag ska berätta redan nu kan ni väl gissa först, för det vore kul att höra vad ni tror! Vissa av er verkar ju vara lite synska eftersom ni kände på er att jag var gravid innan jag berättade det. :) Så, vad tror ni (alla ni som redan vet får givetvis inte vara med och gissa:)? Lillasyster eller lillebror?

25 kommentarer:

  1. Jag tror att det är en lillebror som bor i din mage :)

    SvaraRadera
  2. Va fin du är! :)
    Och så mysigt att känna bebisen, längtar tills jag börjar känna lite fladder iaf :)
    Tack så mycket för dina fina kommentarer i min blogg! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror också på en lillebror! =)

    Med Moa i magen kände jag ingenting förren i vecka 19, då kände jag rörelser och i vecka 20 kom riktiga sparken. Så mäktigt!

    Denna gången, vet man ju lite vad man ska "känna efter" om man säger så. Och jag har känt från vecka 13-14 emellanåt, som "fladder" och att det är någonting där. inga sparkar så tydligt, men rörelser definitivt!

    vad fin du är med magen! Upplever du att du fick större mage snabbare nu andra gången? Jag är liksom megastor haha! Den magen jag har nu i vecka 14 hade jag kanske i vecka 20 med Moa. Gaaalet!

    SvaraRadera
  4. Jag tror det blir en lillasyster :) Spännande att följa som förra gången! Kram kram

    SvaraRadera
  5. jag tror starkt på att det blir en lillebror

    SvaraRadera
  6. Jag tror det blir en lillasyster ♥

    SvaraRadera
  7. Hoppas på lillebror! :)

    SvaraRadera
  8. Jag drömde häromnattem att det är en lillasyster till Amanda i din mage.
    Så jag tror drömmen stämmer så jag gissar på att det är en tösabit i din mage :)

    SvaraRadera
  9. Det verkar ju bara bli pojkar efter spantvägen så jag är rätt säker på att det är en kile
    /
    Thomas

    SvaraRadera
  10. Jag tror att det är en liten lillebror som ligger därinne och myser :)

    SvaraRadera
  11. Den här graviditeten kommer att kännas gå mycket fortare än den första och du vet ju nu vad som väntar. Tycker du att du blivit rundare om magen fortare denna gång?
    Trevlig helg och hälsa familjen /Kram

    SvaraRadera
  12. Jag tror det är en lillasyster :-)

    SvaraRadera
  13. En lillasyster tror jag! :)

    SvaraRadera
  14. Jag tror att det är en liten flicka :)

    SvaraRadera
  15. En flicka tror jag :)

    SvaraRadera
  16. Lillasyster ;)

    SvaraRadera
  17. Ett jättestort grattis till bebisen i magen! :) Jag följde din blogg för längesedan och har äntligen hittat tillbaka till den nu, och blev glatt överraskad av att ni väntar ett syskon till Amanda, som för övrigt har växt på himla bra! :) Härligt att läsa att ni har det bra i huset och att ni alla mår fint!

    SvaraRadera