12 september, 2011

Bebisen och jag

Jag provade lite gravidkläder på H&M i fredags och köpte sedan en klänning på Polarn O. Pyret

Det är lunch här på jobbet och för att jag ska ha en chans att hålla mig vaken resten av arbetsdagen har jag och bebisen i magen tagit en rask promenad i det ruskiga vädret. Och köpt lite choklad, hehe, man får väl ta till sina knep. Jag har sovit alldeles för lite i helgen och ska till barnmorskan kl 15 så det är bara att hålla ut och längta efter sköna sängen där hemma. Amanda är lite förkyld så när jag har hämtat henne på förskolan blir det en lugn kväll tillsammans, trots att vi skulle behöva tvätta och städa. :)

12 kommentarer:

  1. Vilken fin bebismage! Jag vet att man inte ska jämföra olika saker med varandra - men känns det annorlunda nu eller mår du ungefär lika som du gjorde med Amanda?

    Det är så härligt att vi får följa med på en till resa :)

    SvaraRadera
  2. sofia och astrid12 sep. 2011 22:19:00

    åh, nu börjar det synas! kul! :)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för alla kommentarer! :) Jag mår precis lika bra som under graviditeten med Amanda, vilket känns lyxigt. Jag har lätt att bli åksjuk, precis som då, och mår i övrigt prima.

    SvaraRadera
  4. Grattis till bebis i magen! Underbart att få må så bra, är verkligen avundsjuk (men missunnar absolut inte!).
    Är själv gravid med tvåan och går in i v 11 imorgon och har mått så illa och kräkts så jag inte vetat vart jag ska ta vägen. Inte ens promenader har varit möjligt så denna graviditet känns som att det blir min kropps undergång, haha. Mår fortfarande illa men det känns som att det blivit liiite bättre, men måste äta receptbelagd medicin för att hålla kontroll på illamåendet :/. Men men, det vänder väl :)! Är den randiga tunikan som hänger där på bilden från HM? Såg så fin ut :). Kram!

    SvaraRadera
  5. Menade såklart att jag är avis på att få må så bra och ha en massa energi, inte på själva graviditeten :)

    SvaraRadera
  6. Hoppas det går över snart för dig Jeanette. Det gör ju oftast det innan vecka 14 i alla fall.

    Vilken fin bäbismage. Det syns ju så snabbt på er smala tjejer. Det måste vara kul. En tant frågade mig idag om jag var i 6:e månaden. "Ha ha... Prova 9:e", sa ja.
    Kul att höra att du mår tipp-topp också. Alla borde få göra det varenda graviditet.

    SvaraRadera