16 september, 2011

Att uppskatta det man har

Jag försöker att se positivt på saker och tänker ofta på att jag verkligen är lycklig över att vara frisk, att jag har människor omkring mig som jag älskar och att jag har möjlighet att förverkliga många av mina drömmar. De människor som bara tar energi och som alltid lyckas hitta någonting att klaga på i alla situationer undviker jag att umgås med. Självklart tycker jag också att saker är jobbiga och ibland känner man att det blir för mycket, men oftast försöker jag se nyttan i det som ska göras och glädjen i det lilla. Livet är rätt underbart faktiskt, om man bara känner efter på rätt sätt.

Hoppas att ni får en underbar fredag!



Amanda är bra på att ge positiv energi och ger vår vardag det lilla extra!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig inställning, jag håller med till 110 %!

    Hoppas du får en underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! ibland är allting verkligen piss och skitjobbigt, men man får göra det bästa av det. Man ska vara lite mer glad och tacksam för det man har, och tänka på hur skört livet faktiskt är.

    Vilken fin klänning tjejen har, underbar!

    SvaraRadera
  3. Helt rätt inställning!!

    Livet blir sjukt mycket tråkigare om man bara går runt och letar efter saker att klaga och gnälla över, vilket vissa verkar göra. Mycket bättre att försöka se på saker och ting på ett positivt sätt i vardagen :)
    Självklart måste man få gnälla av sig ibland, det gör jag också, men det behöver inte bli en ful ovana att ständigt gnälla.

    Den där klänningen som Amanda har på sig är verkligen toksöt! Och hela hon också såklart ;)

    SvaraRadera
  4. Fint och tänkvärt Sofia!
    Vilken bild!!! sa Ronny när han såg den nedersta bilden på Amanda. Kram kram

    SvaraRadera