07 september, 2011

Att göra skillnad

För ett tag sedan fick jag ett mail från en av mina läsare som heter Hanna. Hon berättade om BRIS viktiga arbete i Sverige och frågade om jag kunde skriva några rader och dela med mig till alla er läsare. Jag hade tänkt göra det redan i början av sommaren, men tusen andra saker kom emellan så det föll bort från mitt minne.


BRIS är som många vet en politiskt obunden organisation som har som syfte att hjälpa Sveriges barn. Hanna jobbar som volontär på BRIS i Umeå och hon berättade för mig att BRIS är helt beroende av medlemmar och donationer för att gå runt. BRIS får alltså inget statligt bidrag. BRIS har som målsättning att kunna ha sin telefonlinje öppen dygnet runt, men för att det ska kunna bli verklighet behövs fler medlemmar. Ett medlemskap kostar 360 kr/år, med andra ord endast 30 kr/månad. Om du vill bli medlem och stödja deras viktiga arbete kan du gå in på BRIS hemsida.

Nu har Hanna nominerats till Årets Bloggmama 2011, så självklart har jag röstat på henne! En mamma som vill göra skillnad och som dessutom skriver bra och är cool tycker jag är värd min röst. RÖSTA du med!

Kolla in Hannas blogg och rösta på henne som Årets Bloggmama!

2 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! Vad glad jag blir!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag blir också glad! Hanna är ju min vän sedan Barcelona, fast det kanske ni har listat ut.

    SvaraRadera