28 augusti, 2011

Maxad söndag

Efter att vi hade skjutsat Jonas till hans kurs i stan vid 8-tiden åt vi frukost och fick sedan trevligt besök av min barndomskompis Anna. Himla kul att ses och synd att det blir långt mellan gångerna (hon bor i Stockholm).


På min mammas tomt rakt över gatan händer det spännande saker varje dag. Amanda åt en smörgås till frukost och tittade på alla stora maskiner i sin härliga morgonfrilla

När vi sagt hej då till Anna åkte vi till Sara på ett Blingoparty. Där fanns det massor av trevliga tjejer, busiga barn, fina barnkläder och gott fika. Roligt för både mig och Amanda med andra ord!


Jag beställde bland annat en snygg tröja till finaste bustjejen

Eftersom Jonas inte skulle vara färdig förrän efter kl 17 passade vi på att hälsa på min lillebror Henrik när vi ändå var i stan. :)


Vi gick med brorsan till en pizzeria och åt middag, mums!

När vi kom hem fick vi fikabesök av min pappa och Kerstin plus deras hund Fina. Amanda fick även ett snabbt lekbesök av André och Alice, så hon hade en riktigt rolig kväll med massa bus med alla våra gäster.


När gästerna gått hem tog Amanda på sig den fina pyjamasen som hon fick av Anna och somnade gott. Imorgon väntar en ny dag på förskolan!

Hoppas att ni läsare har haft en lika trevlig söndag som oss. Jag ser nu fram emot den kommande veckan som bland annat innehåller inskolning, garagerensning, pyssel, konferens med jobbet, Tjejmilen och två shoppingdagar med mamma i Stockholm! Natti natti!

7 kommentarer:

  1. Trevligt att ses igår :)

    SvaraRadera
  2. Men snacka om späckad dag ;-)
    Jag hoppade visningen igår för en heldag med familjen, var så välbehövligt! Nu hoppas vi bara på att få komma iväg på en veckas ledigt tillsammans i höst...

    SvaraRadera
  3. Tella: Tack detsamma! :)

    busfamiljen: En heldag med familjen lät himla mysigt. :) Hoppas att ni kommer iväg i höst, själv peppar jag för att åka till Thailand till våren. :)

    SvaraRadera
  4. Hej, vad använder du för app för att få de gamla fotona med text upptill? Jag har försökt flera olika men utan att lyckas!

    Fina bilder förresten!

    SvaraRadera
  5. Jätteroligt att du och Amanda kom förbi en stund! :)

    SvaraRadera
  6. Men hej lilla trassliga barnahåret, på första bilden!

    SvaraRadera
  7. Anna: Jag använde appen Instagram. Tack och lycka till! Kram

    Sara: Tack för att vi fick komma! Kram

    Lovisienstadt: Hejhej på dig! Jag fick kamma ner fluffet med lite vatten den morgonen. :) Kram

    SvaraRadera