27 augusti, 2011

Långfredag

När jag kom till förskolan idag sov Amanda fortfarande, men när jag kikade in i rummet efter att ha pratat med hennes fröken låg hon vaken och bara tittade lugnt omkring sig. När hon skulle sova hade hon varit ledsen rätt länge, men duktiga personalen lyckades få henne att somna till slut. :) Skönt, eftersom hon vaknade som en solstråle!

Sammanfattningsvis känner vi oss jättenöjda med den här första inskolningsveckan. Det är ju med blandade känslor man lämnar ifrån sig sin lilla ögonsten och då är det roligt när det mestadels blir positiva känslor. Vi ser fram emot nästa vecka!


Det regnade mycket imorse så uteleken blev blöt och rolig för vår bästa utetjej


När vi kom till stan passade jag på att lämna in mina ringar på putsning och de är nu nästan lika skinande som när de var nya :)


Vi hämtade ut foton till Amanadas förskolekollage


Sedan fyllde vi kylskåpet, frysen, fruktskålen och våra skafferier med massa god mat


Resten av kvällen har jag ägnat åt pyssel medan Jonas har förberett sig inför morgondagens utbildning som han ska hålla i

Natti natti, nu är det verkligen dags att sova eftersom jag har varit vaken sedan 05.40, då jag klev upp för att spela morgonbeach. :) Kram!

3 kommentarer:

  1. så skönt att det går bra på förskolan för amanda! august trivs superbra på berghems förskola och inskolningen gick hur smidigt som helst. vi får hoppas att det inte blir något bakslag om några veckor! ha en fin helg! :)

    SvaraRadera
  2. Så sjukt med mat ni har!!

    SvaraRadera
  3. Men hoppsan så många margarinpaket det var i kylen! Äter ni så mkt margarin verkligen? :-)

    SvaraRadera