31 augusti, 2011

Gravidtrött

Många av mina kollegor valde att sitta kvar i restaurangen och prata med ett glas vin, men som gravid och trött småbarnsmamma var det mer lockande att få sova. Efter en trevlig dag med god mat och bland annat hjärt- och lungräddning på schemat blir det nu skönt med en god natts sömn.


Puss på min kära familj (som jag redan saknar jättemycket, hur ska jag klara mig till på måndag?) och alla er läsare

Jag kom på att jag har glömt att svara på frågan om hur jag kände på mig att jag är gravid. Det är så att när vi åkte hem från vårt midsommarfirande satt jag bak i bilen med Amanda. Jag läste för henne och grejade på med mobilen och blev då riktigt åksjuk, vilket jag ALDRIG brukar bli - förutom då jag var gravid med Amanda. Jag blev misstänksam och när det hände igen när vi åkte hem från min pappas kalas så blev jag nästan helt säker och köpte ett graviditetstest. :)

På tal om graviditet tycket jag att den här tiden (jag tror att jag är i vecka 16 nu) är den tristaste. Det syns nämligen inte med säkerhet att jag är gravid, utan jag ser bara lönnfet ut (för att vara mig). Det är visserligen ett angenämnt bekymmer, men jag längtar tills magen är rund och fin och jag kan känna rörelser från lillhjärtat i magen. Det är verkligen magiskt. Sov gott!

4 kommentarer:

  1. Lugn bara lugn, det kommer! Å med 2:a säger det bara poff så är den på plats. Innehållet i min mage får gärna komma ut nu...Lycka till både med shopping och med löpning!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ser superfräsch ut! Lycka till med löpningen i helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kan bara instämma med föregående skrivare! :)

    SvaraRadera
  4. Du har inte tänkt på något gravidsmycke eller så. Det finns ju en mängd butiker www.stelaris.se har de mer klassiska men www.silvermama.se sticker ut lite. Bara en tanke.

    SvaraRadera