20 augusti, 2011

Gravid!

När jag var gravid med Amanda gjorde jag och Jonas ett test hemma i lägenheten på Berghem och vi läste pirrigt av resultatet tillsammans. Denna gång köpte jag ett test utan Jonas vetskap eftersom jag kände på mig att jag var gravid igen. När vi firade vår bröllopsdag två dagar senare fick han två inslagna graviditetstest av mig och han blev glatt överraskad när han öppnade sin present. :)

 
Jag köpte ett test på Apoteket och gjorde det på en toalett i stan

Det visade ett skarpt + så då gick jag och köpte ytterligare ett test som visar hur många veckor sedan det var man blev gravid. Detta gjorde jag hemma samma kväll, medan Amanda och Jonas badade 

På vår bröllopsdag den 7 juli fick Jonas det glädjande beskedet, så vi firade både vårt bröllop och ytterligare en graviditet med en god middag och ett mysigt biobesök

5 kommentarer:

  1. Men vad mysigt! Ska bli så spännande att få följa din graviditet denna gång också. Hoppas du kommer må bra och få träna som förra gången :) Själv blv jag handikappad snabbt med onda fogar redan vid vecka 20 andra gången så efter det blev man som fånge i sin egen kropp. Skulle hemskt gärna vilja ha en trea i framtiden men tanken på att vara gravid är INTE så lockande..(förutom de där underbara veckorna i mitten när magen är lagom stor och man börjar känna sparkar tydligt utanpå magen)

    SvaraRadera
  2. Gud så rolig överraskning! Hur kände du att du var gravid då? Jag är supernyfiken på allt som har med graviditeter att göra ;)

    SvaraRadera
  3. Så himla roligt att graviditeten inföll så perfekt i tiden till just er bröllopsdag. Bättre present hade du ju knappast kunna ge din man! :D

    SvaraRadera