24 juli, 2011

Regnet det bara öser ner

Utanför fönstret är det ösregn, åska och blixtar så vi stannar inne och myser, grejar och leker tills det blir bättre väder. Det ska bli soligt och fint senare i eftermiddag så jag hoppas att prognosen stämmer. Igår kväll började jag premiärklippa vår nya gräsmatta, men hann bara ena kortsidan innan det började regna så förhoppningsvis kan jag slutföra projektet ikväll.

Med tanke på tragedin i Oslo känns det dock som ett väldigt passande väder just nu. Jag läste precis utdrag från mördarens dagbok och det är ju inte utan att man blir illamående av allt som hänt. Det är så tragiskt allting och jag blir så besviken på att det finns människor helt utan hjärta. Mina tankar går till alla anhöriga och stackars inblandade i detta. Idag ska jag krama min lilla älskling extra hårt för jag kan inte ens tänka mig den sorgen som många föräldrar tvingas bära just nu.


1 kommentar:

  1. Jo, nog kramar man om sina nära och kära ett gäng extra gånger, dagar & tillfällen som denna!

    Kramen.

    SvaraRadera