17 juli, 2011

Har ni smakat Gino?

God kväll! Nu sitter jag vid köksbordet och äter mjukt tunnbröd från Åsele marknad med ägg och kaviar, så himla gott! Våra gäster sover redan och likaså Amanda, men att jag och Jonas skulle lägga oss vid 23-tiden existerar inte så vi körde igång med diverse husfix, hehe. Jag har tagit hand om tvätten, sorterat återvinning och städat undan leksaker och annat som låg och skräpade lite överallt, medan Jonas håller på att montera hyllor i garaget. Men snart är det dock dags för sängen eftersom jag ska åka till flyget och hämta min vän Elin som kommer på besök imorgon. När vi kommer hem igen vid 09.30 väntar en mils löpning tillsammans med Anna och Albin. :)

Vi har haft en supertrevlig och lugn dag idag. Albin och Jonas fixade fantastisk grillning och middagen smakade riktigt bra! Efter maten fixade jag den enkla, klassiska och goda efterrätten Gino. Ikväll hade vi färska jordgubbar, banan, mango och blåbär som jag hackade i ordning och satte in i ugnen tills den vita chokladen ovanpå började smälta och frukten var varm. Mums att servera till vaniljglass!


3 kommentarer:

  1. mums! älskar alla efterrätter som man har i ugnen med "gratinerade" grejer över, och vit choklad är ju nåt av det godaste jag vet ;) så enkelt också!

    blev förresten sugen på hembakt tunnbröd nu också... åh. pappa brukade jämt köpa med sig från en marknad när jag var liten ;)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hur orkar ni vara vakna så sent? När vaknar Amanda på morgonen!? Har själv en liten som vaknar vid halv 6 och jag är helt död på morgonen om jag inte lägger mig vid 10

    SvaraRadera
  3. Sofia Ahlehjelm20 juli 2011 00:57:00

    Tova: Jag håller med, sådana här efterrätter är supergoda - liksom mjukt tunnbröd! :) Kram

    Anonym: Både jag och Jonas är riktiga nattugglor så att vi skulle få ett barn som mer än gärna är uppe sent var inte så förvånande. Amanda somnar oftast vid 21-22 och vaknar vid 08-09. Nu till hösten ska hon dock börja på förskolan så då blir det lite tidigare morgnar och tidigare kvällar.

    SvaraRadera