30 juli, 2011

DN-galan

Nu ska jag strax krypa i säng efter en trevlig och spännande dag. Det var roligt att vara på plats under ett friidrottsarrangemang för första gången och Amanda skötte sig exemplariskt under tävlingarna. Imorgon väntar en heldag på Skansen så nu säger jag god natt eftersom alla andra redan sover. Kramelikram!

Lillskruttis på väg till pendeltåget imorse

Amanda, jag och min förvridna kropp innan vi tog plats på läktarna

Amanda satt först snällt på läktaren och sov sedan i vagnen resten av tävlingarna 

Roligast ikväll tycker jag var att se damernas springa 5000 meter, där en kenyansk kvinna utklassade motståndet och vann på 14:20. Sedan var det förstås kul att som avslutning se Usain Bolt vinna på 200 meter

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att vara på plats och kolla på en stor tävling! Hur gör ni egentligen för att få Amanda att sitta still?! ;-)

    SvaraRadera
  2. Sofia Ahlehjelm2 aug. 2011 21:35:00

    familjendunder: Ja, det var roligt. Men jag saknade repriserna man får se på TV :) Amanda är rätt lugn av sig emellanåt så hon kan sitta lugnt och dricka juice och titta sig omkring, läsa en pixibok, leka med ett blixtlås eller göra någonting annat stillsamt. Smidigt för oss, inte sant!? Dock är det inte alltid så enkelt :)

    SvaraRadera